نشستن طولانی مدت در محل کار به مشکلات مزمن سلامت می‌انجامد

 27 ژوئیه 2017- بر اساس یک نظر سنجی جدید، نشستن طولانی مدت در محل کار و همچنین در حین رفتن به محل کار می‌تواند به اندازه‌ی کشیدن سیگار برای سلامت خطرناک باشد.

در یک نظر سنجی به نام AXA Healthcare، از 2000 نفر در مورد برنامه‌ی روزانه ‌ی آنها سوال شد، برخی افراد اعلام کردند در طول روزهای کاری هفته بیش از 9 ساعت در روز با در نظر گرفتن مدت زمان رفتن به محل کار، در حالت نشسته بسر می‌برند.

تقریباً نیمی از آنان گفتند تا 6 ساعت کاری خود را در طول روز به حالت نشسته هستند که در این زمان میزان حرکت آنها بسیار محدود است، این نظر سنجی همچنین نشان داد که یک نفر از هر چهار نفر، بین 7 تا 8 ساعت در روز در حالت بی تحرک بسر می برند.

AXAگزارش داد که بی‌تحرکی همچنین منجر به بیماریهای مزمنی می شود که یک فرد سیگاری در معرض خطر ابتلا به آنها قرار دارد، این موضوع می‌تواند توضیح دهد که چرا میزان ابتلا به بیماریهایی مانند دیابت نوع 2 در حال افزایش است.

Jan Vickery از گروه مراقتبهای AXA PPP گفت: ما نمی‌توانیم از این واقعیت فرار کنیم که بسیاری از ما کسب و کار روزمره‌ی خود را در حالت نشسته انجام می‌دهیم، درحالیکه افراد برای کاهش خطرات ناشی از نشستن طولانی مدت به پیاده روی در فواصل کوتاه تشویق می‌شود اما نگرانی این است که این اقدامات در الویت فکری اکثر افراد نیست. نشستن بیش از حد با چاقی همراه است و می‌تواند منجر به بیماریهای قلبی و برخی انواع سرطان و حتی مرگ شود، به همین دلیل سازمانهای بهداشتی به افراد توصیه می‌کنند که حداقل 150 دقیقه در طول هفته به ورزش بپردازند.

اجتناب از ورزش همچنین می‌تواند سبب کند شدن متابولیسم شود که بر توانایی بدن در تنظیم قندخون، فشار خون و شکستن چربیها تأثیر منفی دارد.

تقریباً 50 درصد از افرادیکه در این نظر سنجی شرکت کردند، گفتند که آنها اهمیتی به این میزان ساعت بی تحرکی در طول روز نمی‌دهند و یک سوم آنها گفته‌اند که از برنامه ی کاری خود و نشستن طولانی مدت رضایت دارند.

با این حال این یافته‌ها همچنین نشان می‌دهد که تقریباً 75 درصد از افرادیکه به این پرسشنامه پاسخ داده‌اند از مشکلات پشت، گردن و شانه رنج می برند، تنها 36 درصد از این افراد گفته‌اند که تلاش می‌کنند که در طول روز فعال‌تر باشند.

 Vickery می‌گوید: آنچه شرایط را بدتر می‌کند الگوهای تفریحات خانگی است که به حالت نشسته صورت می‌گیرد و بی تحرکی در اکثر اوقات در منزل منجر به افزایش بیشتر خطر ابتلا افراد به بیماریهای مزمن می‌گردد.

لازم است به خاطر سلامت خود این چرخه‌ی بی تحرکی را از بین ببریم، کارکنان و کارفرمایان باید از تصویب و توسعه‌ی رفتارهای بهتر که می‌تواند تأثیر شگرفی را بر جا گذارد، مطلع شوند، ما باید زمانی را برای برخاستن و راه رفتن هر نیم ساعت یکبار اختصاص دهیم تا با حرکات کششی پاها و ماهیچه ها را به فعالیت وا داریم، این کار به شما کمک می‌کند تا انرژی بیشتری داشته و کارآیی و بهره‌وری شما در محل کار افزایش یابد. شاید وقت آن رسیده است که به این گفته‌ی قدیمی عمل کنیم که می‌گوید: "خود را تکان دهید".

منبع: 

www.diabetes.co.uk/news/2017/jul/sitting-at-work-contributing-to-chronic-health-problems,-researchers-report-96627824.html